Prambanan - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van JanetCollinKylianConnor Veen - WaarBenJij.nu Prambanan - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van JanetCollinKylianConnor Veen - WaarBenJij.nu

Prambanan

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg JanetCollinKylianConnor

04 Augustus 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Vanochtend uitgeslapen en ontbijtje genomen. Allemaal last van onze buik dus twee omeletten en jam en honing uit de ontbijtzaal mee genomen voor lunch. Een zak wit brood gekocht bij de supermarkt. Om 13:00 vertrokken richting de Prambanan. Dit konden we zelf wel regelen dus een taxi gebeld en ja voor 65.000 Rp. (€ 4,11!) werden we gedropt bij Prambanan. Het was 20 km vanaf het hotel. Prambanan is het grootste Hindoe-Javaanse tempelcomplex in Indonesië. Dit complex is gebouwd in de 9e eeuw en pas herontdekt in de 19e eeuw. Ze zijn nog steeds bezig met het renoveren van de tempels. Als je aan komt lopen, zie je al dat de tempels heel groot zijn. Wij liepen de meute achterna maar werden al snel weg gehaald en naar het kantoortje 'especially for foreigners' gebracht. De locals betalen geloof ik 3000 Rp en wij 207.000 Rp, wat een discriminatie. Toen ze zeiden two kids? hebben we dat lekker zo gelaten. Kylian is 11 en moet als volwassene betalen haha. Op het terrein was het heet! Dus we hebben langzaam gelopen. Het was echt heel mooi. Je kunt je niet voorstellen hoe die lui dat ooit gebouwd hebben. Indrukwekkend dus.

Na ongeveer 1,5 uur waren we uitgekeken en moesten we weer terug. Is er een taxi is dan de vraag. Er stond 1 taxi dus erop af en gevraagd wat dat moest kosten 200.000 Rp zei de beste man (wat een lul) wij wisten immers dat we de heenweg 65.000 moesten betalen. Aangezien je hier aan de lopende band wordt opgelicht was ik er helemaal klaar mee en zei dat we dat dus niet gingen doen. Maar ja er was maar 1 taxi. Na veel heen en weer gedoe zijn we uitgekomen op 85.000. En rijden dat die gast deed echt niet normaal. Hij was pissed dus ik had al tegen de kids gezegd iedereen uit de taxi en dan geven we het geld en rennen maar voordat ie weer zou gaan zeiken :-). Missie geslaagd. Toen we allemaal buiten stonden was die vent wel lichtelijk in paniek of hij z'n centen wel zou krijgen...hahaha

In het hotel nog even gezwommen, koffers gepakt en daarna weer naar het restaurantje van gister wat goed was bevallen. Even wat fruitshakes en lekker eten en we kunnen er weer tegen. Connor heeft gesmuld van z'n hamburger en Kylian heeft een superbord spaghetti op. Collin shoarma en ik een vis Java style echt heerlijk. Bij opa gaan we weer lekker Indonesisch eten....zeggen ze.
Overdag zie je nergens toeristen maar s'avonds is iedereen in dit straatje, eigenlijk niks aan soort van Benidorm gevoel....

Eigenlijk hadden we vandaag in de trein moeten zitten maar die was vol. Dus maar een extra nachtje hier geboekt. Achteraf een geluk gezien de buikproblemen want de reis zou 8 uur duren. We moeten naar Bandung morgen alleen het enige vliegtuig dat daarheen gaat is de Wing-maatschappij, nou daar durven we niet in. Ik kreeg al buikpijn bij het idee dus we gaan via een omweg: eerst terug naar Jakarta en dan met de auto naar Bandung. Lekker dagje dus!