Laatste dagen Lake Toba - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van JanetCollinKylianConnor Veen - WaarBenJij.nu Laatste dagen Lake Toba - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van JanetCollinKylianConnor Veen - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Lake Toba

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg JanetCollinKylianConnor

20 Augustus 2014 | Indonesië, Samosir

Inmiddels zijn we gewend aan de relax stand. 'S ochtends lekker ontbijten, beetje zonnen, vissen, met de honden spelen, kleine konijntjes kijken. Eindje lopen voor lunch en zo. Kylian en Connor willen niet meer weg, die spelen en rennen de hele dag. Zondag was het onafhankelijkheidsdag in Indonesië. Op de brommer gingen we naar Ambarita waar de feestelijkheden werden gehouden. Echt supergaaf zo achterop de brommer door de rijstvelden en kleine dorpjes. 'S avonds gegeten hier bij een klein restaurantje; de echte tilapia met bataksaus (ik denk met wel 20 rode pepers). Nou daar heb ik nu nog last van: lippen kapot gebrand. En Collin maar zeggen "hoe kun je dat eten?". Maandag was het tijd om de 'wensen' in vervulling te laten gaan. Connor heeft het al maanden over het leeghalen van de vijver van opa. Lees tot je knieën in de modder de grootste vissen voor consumptie eruit halen. Wat een lol! Connor blij. 'S avond rivierkreeftjes gegeten en smullen die Kylian, leuk om te zien. Dinsdag begonnen we met een boottochtje om het eiland heen dat was de wens van Kylian. Hij wilde dit graag zodat hij de boot kon besturen. Ook gelukt! Kylian blij. Daarna Collin waterskiën, dat had hij 2 jaar terug met heel veel moeite voor elkaar gekregen; gister ging het in een keer goed! 'S avonds had ik een cooking class met Mian. Ik weet nu precies hoe je een lekkere 'kip rendang' maakt. Alleen de juiste verse kruiden vinden in Nederland, dat is een uitdaging.
Vandaag alweer onze laatste dag. Vanochtend met de boot naar Parapat en daarna door naar een stuk natuur waar op de apen wordt gepast door een familie. Echt geweldig. We liepen een stuk het bos in en er was geen aap. Een vrouw had een soort koehoorn waarin ze blies en toen kwamen er een heleboel, echt heel gaaf. Na zo'n 15 minuten ook de grote en een babyaapje. Ze kwamen echt super dichtbij. Dit gebied werd eerder ondersteund door de regering maar nu niet meer en nu moeten ze het nu hebben van toeristen. Die komen echter niet omdat ze niet weten dat het er is. Soms komt er maanden niemand. Terwijl deze familie al quitte draait als er 20 toeristen komen per maand. Mijn vader gaat nu proberen dit meer te promoten. De lunch in een superchique islamitisch restaurant hebben wij maar overgeslagen in verband met de 2 reisdagen die we voor de boeg hebben (ieuwww!!!).

Morgen gaan we om 09:00 met de boot, dan hopen we om 15:00 in Medan te zijn en om 19:30 in het hotel in Jakarta. Dan 05:00 opstaan en 07:40 richting Dubai en dan vanaf Dubai naar Amsterdam. Lekker in de regen :-) waren we er maar alvast.....

Vanavond nog even lekker eten en nu de koffers inpakken!

• 20 Augustus 2014 - 15:21

Nadia:

Oh wauw, wat een gave dingen nog allemaal! En wat gaat de tijd mega snel!!! Wens jullie alvast een goede reis!!!